maanantai 11. heinäkuuta 2016

Vanha orkidea kukassa


 Pitkästä aikaa edes yksi orkideoistani aloittelee kukintaa.


Tämä on Kertun peruja ja ollut minulla jo n. 15 vuotta, luultavasti pari vuotta ylikin. Kerttu antoi äidille kaksi orkideaa, tämän ja punaisen, muuttaessaan takaisin Australiaan. Pian äiti sairastui ja joutui pitkäksi aikaa sairaalaan. Hän sanoi minulle, että hakisin orkideat itselleni hoidettavaksi. Lisäsi vielä, että sinä se saat pysymään ne hengissä. Minä, joka en ollut koskaan edes ajatellut orkidean kasvatusta.



No onnistuinhan minä niiden hoidossa. Sai ne kukkimaankin hengissä pysymisen lisäksi. Ja äitikin pääsi ihailemaan punaisen orkidean ensimmäistä kukintaa minulla. Vuosi oli 2001.






Nyt minulla on siis useita orkideoja, tarkasti ottaen taitaa olla kahdeksan, mutta muissa ei ole näkyvissä edes kukkavanan alkua.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti